• Informacje na temat:

    o poprawie rzeczypospolitej

Artykuły na temat: o poprawie rzeczypospolitej
Dyskusje na temat: o poprawie rzeczypospolitej
  • Re: Szesnasty dzień strajku nauczycieli. Na żywo

    1551 " Rozważania o poprawie Rzeczypospolitej " 5 ksiąg . " Takie będą Rzeczypospolite jakie ich młodzieży chowanie " - Wielki Hetman Koronny J. Zamoyski Historia Rzeczypospolitej nie rozpoczęła się w 2016 .

  • Re: Sondaż dla "Rzeczpospolitej": Rodzice krytycznie o zmianach w oświacie

    Myślałem, że autorstwo wypowiedzi w tej formie pochodzi od Jana Zamyskiego (czasem mylnie przypisywane również Stanisławowi Staszicowi). Chciałbym się w związku z tym dokształcić - czy mogę prosić o podpowiedź, w którym miejscu (rozdziale) dzieła ,,O poprawie Rzeczypospolitej" Andrzej Frycz Modrzewski wyraża się w ten sposób?

  • Re: RMF: Kuratorzy dyscyplinują dyrektorów przed wiosennym strajkiem w szkołach

    Andrzej Frycz Modrzewski w dziele „O poprawie Rzeczypospolitej” pisał: „Nigdy bez gniewu nie patrzę na przewrotność tych ludzi, którzy nauczycieli szkolnych mają niemal za nic, choć ich tak samo powinni szanować jak lekarzy, prawników i innych zasłużonych wobec Rzeczypospolitej. Praca nauczycielska w szkole nie jest mniejsza od tamtych, użyteczność zaś równa albo i większa”.

  • Re: RMF: Kuratorzy dyscyplinują dyrektorów przed wiosennym strajkiem w szkołach

    Andrzej Frycz Modrzewski w dziele „O poprawie Rzeczypospolitej” pisał: „Nigdy bez gniewu nie patrzę na przewrotność tych ludzi, którzy nauczycieli szkolnych mają niemal za nic, choć ich tak samo powinni szanować jak lekarzy, prawników i innych zasłużonych wobec Rzeczypospolitej. Praca nauczycielska w szkole nie jest mniejsza od tamtych, użyteczność zaś równa albo i większa”.

  • Re: Sławomir Broniarz: Nie wygaszamy strajku

    Andrzej Frycz Modrzewski w dziele „O poprawie Rzeczypospolitej” pisał: „Nigdy bez gniewu nie patrzę na przewrotność tych ludzi, którzy nauczycieli szkolnych mają niemal za nic, choć ich tak samo powinni szanować jak lekarzy, prawników i innych zasłużonych wobec Rzeczypospolitej. Praca nauczycielska w szkole nie jest mniejsza od tamtych, użyteczność zaś równa albo i większa”.

  • Re: ​Strajk nauczycieli. Rozmowy (znów) zakończone niepowodzeniem

    „Nigdy bez gniewu nie patrzę na przewrotność tych ludzi, którzy nauczycieli szkolnych mają niemal za nic (…)”. A. Frycz-Modrzewski, O poprawie Rzeczypospolitej, (rok 1551), księga V – O szkole – rozdział II.

  • Re: Gediminas Kirkilas: Takie oświadczenie nie sprzyjają poprawie stosunków polsko-litewskich

    Na podskakiwanie Litwinów jest jeden sposób: dużo polskich dzieci w rodzinach Polaków mieszkających na Litwie. I za 20 lat zamiast 7% stanowilibyśmy tam większość. A wtedy spolonizowana Litwa szybkk stałaby się częścią Rzeczypospolitej.

  • Re: "Dzienniki Gazeta Prawna": Efekt likwidacji gimnazjów? Agresja

    Andrzej Frycz Modrzewski w dziele „O poprawie Rzeczypospolitej” pisał: „Nigdy bez gniewu nie patrzę na przewrotność tych ludzi, którzy nauczycieli szkolnych mają niemal za nic, choć ich tak samo powinni szanować jak lekarzy, prawników i innych zasłużonych wobec Rzeczypospolitej. Praca nauczycielska w szkole nie jest mniejsza od tamtych, użyteczność zaś równa albo i większa”.

  • Re: "Dzienniki Gazeta Prawna": Efekt likwidacji gimnazjów? Agresja

    Andrzej Frycz Modrzewski w dziele „O poprawie Rzeczypospolitej” pisał: „Nigdy bez gniewu nie patrzę na przewrotność tych ludzi, którzy nauczycieli szkolnych mają niemal za nic, choć ich tak samo powinni szanować jak lekarzy, prawników i innych zasłużonych wobec Rzeczypospolitej. Praca nauczycielska w szkole nie jest mniejsza od tamtych, użyteczność zaś równa albo i większa”.

  • Re: "Dzienniki Gazeta Prawna": Efekt likwidacji gimnazjów? Agresja

    Andrzej Frycz Modrzewski w dziele „O poprawie Rzeczypospolitej” pisał: „Nigdy bez gniewu nie patrzę na przewrotność tych ludzi, którzy nauczycieli szkolnych mają niemal za nic, choć ich tak samo powinni szanować jak lekarzy, prawników i innych zasłużonych wobec Rzeczypospolitej. Praca nauczycielska w szkole nie jest mniejsza od tamtych, użyteczność zaś równa albo i większa”.